Hoofddorp - KvK: 66505585

FAQ

Hoe kan ik starten?

Meldt u zich aan via het contactformulier. We zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om de (on)mogelijkheden te bespreken. Vervolgens kunnen we uw wensen in vervulling laten gaan. Dit kan in een paar dagen tijd afhankelijk van de complexiteit.

Hoe? Na een vrijblijvend gesprek, maken en publiceren we uw gewenste enquête. Dit kan een op maat gemaakte vragenlijst zijn, maar ook (een aanpassing op) een kant-en-klaar onderzoek. Na uw goedkeuring kunt u, uw medewerkers of uw klanten deze vragenlijst downloaden via de Feedback Services-app op een tablet of telefoon. Uw feedback wordt gecollecteerd en kan in een excel sheet aangeleverd worden. Of we ontwikkelen een mooie dashboard waarbij u uw gegevens op elk moment kan bekijken via het internet of op uw website.

Hoe kan ik een enquête invoeren?

U kunt geen enquête zelf invoeren. Uit ervaring is gebleken dat het u veel tijd kost om de enquête en de dashboard te ontwikkelen. Dit omdat de software voor u nieuw is. Het is veel efficiënter om de door u of in gezamenlijkheid ontwikkelde enquête en dashboard door Feedback Services in te laten voeren.

Twee andere voordelen zitten hier ook aan vast. Beginnersfouten worden voorkomen en wanneer u niet zo vaak de software gebruikt, hoeft u de software niet weer opnieuw te leren.

Heeft u enkele voorbeelden hoe een vragenlijst er uit kan zien?

Hieronder zijn enkele voorbeelden gepresenteerd, waarbij de statusbalk is weergegeven en het logo van Feedback Services is opgenomen:

768x1024-5768x1024-4768x1024-3768x1024-2768x1024-1

Wat zijn de gouden regels voor het opstellen van een enquête?

De gouden regels

feedback-services3Of u nu feedback van klanten verzamelt, evaluaties van medewerkers uitvoert of de opinie in uw doelgroep wenst te meten, de eerste stap bij het opstellen van een effectieve enquête is het lezen van de gouden regels!

Hoe moet ik een enquête ontwerpen?

Het opstellen van een enquête is als het schrijven van een scriptie. Wat is uw onderzoeksdoel en via welke (deel)stappen kan ik mijn doel realiseren.

Wat is het doel van de enquête? Wat wil ik weten? Hoe zullen de gegevens die ik verzamel mijn beslissingen beïnvloeden? En welke gegevens hebben geen invloed op mijn beslissing. Dit zijn er vaak meer dan u denkt.

Een andere belangrijke vraag is: “Wie is mijn doelgroep?” Wanneer u dit weet, richt u zich dan ook echt op deze doelgroep wat betreft taalgebruik, opmaak en voorbeelden. Schrijffouten en bevooroordeelde vragen zijn uit den boze.

Realiseert u dat u een beroep doet op uw belangrijkste mensen binnen uw organisatie, namelijk uw medewerkers of uw klanten. Vraag niet meer aan hun dan dat u zelf ook zou willen doen. U gaat bijvoorbeeld na het tafelen geen enquête invullen welke 10 minuten duurt. Uw doelgroep vindt in de regel 2 tot 3 minuten voor het invullen van een enquête een gepaste tijd. Dit zijn circa 10 vragen. Hiermee voorkomt u dat u vele vragen gaat stellen.

Wanneer u toch veel meer vragen wenst te stellen, begin dan algemeen. Nadat u voldoende response heeft binnengehaald, kunt u in de tweede ronde op bepaalde onderwerpen meer detail aanbrengen en andere onderwerpen achterwege laten. Of wanneer de doelgroep groot genoeg is, knip de vragenlijst in verschillende vragenlijsten.

 

Waarom zou iemand een enquête invullen?

De voornaamste reden dat klanten feedback geven is dat zij uw bedrijf nieuwe inzichten wil verschaffen.

En klanten geven sneller feedback bij een positieve ervaring dan bij een negatieve!!

De reden dat er geen feedback gegeven wordt is (1) tijdsgebrek, (2) onaangekondigd verzoek en (3) irrelevante vragen. Met deze app zijn de drie redenen om niet in te vullen verleden tijd. Als laatste vult maar 2% van de klanten vragenlijsten in wanneer er een beloning tegenover staat. De echte beloning voor uw klant of medewerker is dat het bedrijf met de nieuwe inzichten aan de slag gaat!

Waar kan ik de kant-en-klaar enquêtes vinden?

Hebt u een brochure hoe de Feedback Services app werkt?

Download de “Brochure Feedback Services“.

Heeft u een voorbeeld van een dashboard of de presentatietool voor op een website?

Via deze link komt u bij een demo van een dashboard en hoe de informatie gepresenteerd kan worden op uw website.

U kunt met een managementrapportage vele kanten opgaan. U kunt selecteren op bijvoorbeeld periode (zoals in deze dashboard) maar ook op bijvoorbeeld medewerkers of vestigingen. Tevens zou u een vergelijk kunnen maken tussen de verschillende vestigingen of een algemene score en een individuele score.

Wij gaan graag de uitdaging aan om te kijken of we uw wensen voor een dashboard kunnen vervolmaken.

Kan via een e-mail de vragenlijst ingevuld worden in plaats van via een tablet of telefoon?

Nee, deze functionaliteit leveren we bewust niet. Via de email worden de enquêtes niet anoniem ingevuld en gaat uw hit-rate en betrouwbaarheid van de responses omlaag.

Wist u dat de voornaamste reden dat klanten feedback geven is dat zij uw bedrijf nieuwe inzichten wil verschaffen. En klanten geven sneller feedback bij een positieve ervaring dan bij een negatieve!! De reden dat er geen feedback gegeven wordt is (1) tijdsgebrek, (2) onaangekondigd verzoek en (3) irrelevante vragen. Met deze app zijn de drie redenen om niet in te vullen verleden tijd. Als laatste vult maar 2% van de klanten vragenlijsten in wanneer er een beloning tegenover staat. De echte beloning voor uw klant of medewerker is dat het bedrijf met de nieuwe inzichten aan de slag gaat!